Als organisatie in de zorg wil je dat medewerkers en vrijwilligers goed, laagdrempelig en efficiënt kunnen samenwerken. Dit kan alleen wanneer je elkaar makkelijk kunt vinden en met elkaar kunt communiceren. Ook wil je toegang tot alle applicaties en maar éénmalig inloggen. Compleet met al je documenten vanuit bijv. Office / Microsoft 365, is dit dus je ideale online werkplek portaal!
Hoe kun je als zorginstelling de interne informatie op je sociaal intranet zo toegankelijk mogelijk maken? In onze ogen is dat via een mobiele app. De zorgmedewerker downloadt met zijn mobiele telefoon of tablet de app en logt in. Diegene kan nu op iedere plek en tijdstip bij alle informatie en documenten. Heb je enig idee hoeveel efficiëntie en betrokkenheid dit jouw als zorginstelling oplevert?
Een groot voordeel van een echte mobiele app zijn de pushberichten die de gebruiker kan ontvangen. Op deze wijze wordt de actualiteit naar de gebruiker gebracht i.p.v. het telkens op moeten halen. De gebruiker bepaald zelf wanneer en welke pushberichten hij ontvangt.
Als verlengde van je sociaal intranet kunnen wij jouw actuele content via een intern TV-kanaal aan de medewerkers van je organisatie beschikbaar stellen. Hiermee krijgen medewerkers die niet (vaak) met een pc werken ook toegang tot deze belangrijke informatie van het intranet. Hierdoor ontwikkel je meer betrokkenheid van je medewerkers en locaties met je organisatie.
Het als zorginstelling delen van allerlei corporate informatie is met ons sociaal intranet een fluitje van een cent geworden! Zo kan er nieuws, informatie over afdelingen, locaties, evenementen, scholing, faq’s en nog veel meer gedeeld worden zonder dat je hiervoor allerlei technische kennis moet hebben.
Het intranet is niet alleen van de afdeling ICT of communicatie. Het is een soort vereniging van eigenaren, dus laat ze zelf content publiceren en onderhouden. Uiteraard kan de afdeling communicatie een oogje in het zeil houden.
Het vinden en in contact blijven met collega’s is in grotere organisaties een uitdaging. Helemaal als de organisatie meerdere locaties heeft. Welke collega is waar en wanneer werkzaam en hoe ziet diegene eruit? Deze uitdagingen hebben we met ons sociaal intranet opgelost. Al je collega’s zijn heel snel en eenvoudig via het smoelenboek vindbaar en je kunt direct zien op welke locatie(s) ze wanneer werkzaam zijn. De bekende telefoonlijsten zijn hierdoor overbodig!
Je kan zelf op elk gewenst moment makkelijk de profielen van je collega’s bekijken, daarnaast kan je ook eenvoudig je eigen pagina beheren. Met de filterfunctie kan je filteren op bijvoorbeeld locatie of functiegroep.
Voorkom het missen van verjaardagen en jubilea in je team of organisatie. Stuur ze direct een persoonlijke felicitatie of start een chatbericht.
Naast het werken in groepen kunnen medewerkers 1-op-1 communiceren d.m.v. een chatfunctie. Hierbij kun je chatten zowel individueel als in groepsverband met elkaar chatten. Dit gebeurt op dezelfde laagdrempelige wijze als het plaatsen van berichten in groepen.
We horen veel zorginstellingen zeggen dat de zoekfunctie in het huidige intranet niet goed werkt. Daarom hebben wij veel aandacht besteed aan een goede zoekfunctie! Alle informatie die op ons sociaal intranet geplaatst wordt, of het nu een pagina, een profiel van een medewerker of de inhoud van een bestand is, kan middels één zoekactie snel en intuïtief gevonden worden.
Op deze wijze maak je het jouw medewerkers nog makkelijker om informatie te vinden, wat zal resulteren in een hogere tevredenheid (dus draagvlak) en beter gebruik van het intranet. Veel klanten zijn erg enthousiast over de wijze waarop onze zoekfunctie werkt.
We hebben onze zoekfunctie zo gemaakt dat deze heel eenvoudig in andere bronnen kan zoeken en de resultaten tonen.
Denk je wel eens, kon ik maar wat makkelijker informatie, documenten en kennis delen met een bepaalde groep interne en/of externe mensen? Denk hierbij aan zorgteams, locatieteams, teamrolhouders, afdelingen, projectgroepen en thema’s etc. Hierbij heb je vaak te maken met het delen van documenten, notulen, foto’s en video’s, linkjes en nog veel meer. Dan is onze groepen oplossing misschien iets voor jou!
Je kunt heel eenvoudig open, gesloten en onzichtbare groepen opzetten en hierin berichten plaatsen, liken, opslaan, erop reageren en medewerkers taggen. Als beheerder maak je heel eenvoudig nieuwe groepen aan, nodig je interne en/of externe mensen uit en valideer je nieuwe aanmeldingen. Het werkt zeer intuïtief en laagdrempelig en is zonder uitleg te gebruiken. Je kunt zelfs je eigen Office 365 of andere documenten gebruiken.
Onze Office 365 koppeling zorgt ervoor dat alle gebruikers met lidmaatschappen van groepen op het sociaal intranet actueel zijn en blijven. Zo houden we groepen (teams) met leden en instellingen tussen het intranet en Azure actueel. Per groepstype bepaal je of groepen door de medewerkers op het intranet of alleen vanuit bijv. Azure te beheren zijn. Alles is zo te configureren dat het past in jouw ideale workflow.
We zien veel zorginstellingen worstelen met het snel toegankelijk en doorzoekbaar maken en actueel houden van haar (kwaliteits)handboeken en protocollen. In onze ogen is het (sociaal) intranet hiervoor de geschikte plaats.
Aangezien het intranet bij onze zorgklanten vaak het centrale startpunt is voor de medewerker en je hiermee makkelijk en snel alle aanwezige informatie kunt vinden, integreren we de bestaande (kwaliteits)handboeken en protocollen hier altijd in.
De ene zorginstellingen kiest ervoor om ze als documenten op het sociaal intranet te plaatsen (waarna ze doorzoekbaar worden) en de andere zet deze om naar losse intranet pagina’s zodat medewerkers niet telkens documenten moeten downloaden en bekijken. Maar veel zorginstellingen kiezen ervoor om het bestaande kwaliteitssysteem in het intranet te integreren. Voor iedereen hebben we een passende oplossing binnen no-time klaar!
Wil jij ook niet 1 portaal waarmee alle medewerkers de werkdag starten en waarop alle belangrijke zaken toegankelijk zijn? Dat hebben we met ons sociaal intranet gerealiseerd! Vroeger was het intranet vooral een plek waarop kennis en documenten werden opgehaald, maar tegenwoordig is het een online (web)werkplek waarin je zowel kennis als bestanden kan delen en tevens toegang hebt tot al je eigen applicaties.
Ons sociaal intranet biedt een portaal van waaruit de toegang tot applicaties in één duidelijk overzicht geregeld is. Alle applicaties (bijv. HRM, plan- en rooster software en citrix) hebben een eigen tegel met single sign-on functionaliteit. Naast corporate applicaties, die de gebruiker ontvangt afhankelijk van zijn rechten, kunnen er ook eigen snelkoppelingen naar applicaties geplaatst worden.
Wij hebben super slimme hyperlinks ontwikkeld! Hiermee is het mogelijk om afhankelijk van allerlei factoren (zoals bijvoorbeeld het gebruikte apparaat, aanwezige lokale software, locatie, managed / unmanaged device) een ander type applicatie te starten. De gebruiker ziet altijd hetzelfde linkje maar kan na activeren een totaal andere applicatie met bijbehorende configuratie te zien krijgen.
Ook is het mogelijk om al je (legacy) Citrix en RDS applicaties in te lezen en op ons sociaal intranet te publiceren. Hiermee krijgt de gebruiker een seamless applicatie gepubliceerd.