Je wilt dat iedereen in jullie organisatie aan de slag gaat met een nieuwe IT oplossing. Maar bovenal wil je dat alle medewerkers de oplossing omarmen. Juist daarom is de ondersteuning voor medewerkers zo belangrijk. Doormiddel van ons adaptatie progamma wordt de medewerker continu geïnformeerd en betrokken. Hierdoor creëren wij draagvlak voor de gekozen IT oplossing.
Medewerkers zijn veeleisend wat ICT betreft. Voorheen waren de apparaten en systemen op het werk het nieuwste van het nieuwste – nu zitten er op hun eigen mobiele telefoon veel modernere snufjes. We zijn verwend en verwachten ook in onze werkomgeving een hoge mate van gebruiksvriendelijkheid en flexibiliteit. Nieuwe applicaties moeten daadwerkelijk waarde toevoegen, anders worden ze niet gebruikt.
Als ICT niet makkelijk en snel te bereiken is, gaan medewerkers zelf op zoek naar oplossingen. Dit zelf experimenteren heeft als risico dat er schaduw-ICT ontstaat en dat noodzakelijke beveiligingsmaatregelen niet worden gevolgd. Het belang van een goede adaptatie wordt vaak onderschat, maar is van essentieel belang.
Daarom maken wij van te voren een op maat gemaakt adaptatie traject voor uw organisatie. Een vooropgesteld plan moet er voor zorgen dat uw organisatie soepel overgaat naar de nieuwe werkplek; we kunnen het product wel aanleveren maar dat wil nog niet zeggen dat er ook mee gewerkt gaat worden!
Met behulp van Daryl Conner’s stappenplan voor het bouwen van betrokkenheid geven wij u een duidelijk houvast hoe stapsgewijze betrokkenheid van uw medewerkers leidt tot succesvolle adaptatie. Hier komen onder andere flyers en posters, belevingsambassadeurs en klankbordgroepen mee aan te pas.
Adaptatie is in essentie een vorm van verandermanagement dat zich het beste laat illustreren aan de hand van de ‘commitment curve’ van Daryl Conner.
Bij Korton geloven wij niet in ellenlange handleidingen. Wij kiezen voor een meer menselijkere aanpak en leggen uw medewerkers, indien gewenst, persoonlijk uit hoe zij het beste aan de slag kunnen. Op deze manier zorgen we ervoor dat uw medewerkers de vragen kunnen stellen waar zij mee zitten.
Dit zorgt ervoor dat zij de beste start krijgen die ze nodig hebben met een minimale impact op de primaire processen van uw organisatie. Een voorbeeld hiervan zijn onze floorwalkers; aanwezig op de werkvloer en direct aanwezig voor prangende vragen van uw medewerkers.
Natuurlijk krijgen wij bij Korton ook te maken met gebruikers die minder digivaardig zijn. Daarom focussen wij bij Korton op de individuele aanpak om iedereen mee te krijgen. Wij nemen de tijd voor deze gebruikers en begrijpen dat iedereen op zijn eigen tempo werkt.
Wij komen terug om vragen te beantwoorden en staan altijd open als iemand nog iets langer de tijd wilt nemen bij een instructie. Indien er extra begeleiding gewenst is kunnen wij dit ook regelen. Juist deze gebruikers zijn voor Korton belangrijk om te zorgen dat de adaptatie goed verloopt!
Korton Group B.V.
Pondweg 1
2153 PK Nieuw-Vennep
023 555 50 60
Fout: Contact formulier niet gevonden.