korton ict oplossingen
WinTOP heeft een nieuwe app

Korton presenteert nieuwe gezicht op Taxi Expo

do 12 oktober 2017 09:31

Ethical hacker: een kijkje in de keuken

do 5 oktober 2017 12:12

“Kleine oorzaken, grote gevolgen” De cloud is meer dan een advies. Het is de oplossing

ma 18 september 2017 09:37

Korton security rapportage 2016

ma 28 augustus 2017 11:53

Doen jouw collega’s het ook veilig?

ma 14 augustus 2017 10:35

Meldplicht datalekken: strengere wetgeving in aantocht

do 20 juli 2017 09:36

WinTOP heeft een nieuwe app

ma 17 juli 2017 11:49

Mobiliteit in de toekomst – MaaS

do 13 juli 2017 09:35

WinTOP heeft een nieuwe app

ma 17 juli 2017 11:49

Het WinTOP klantenextranet is Korton’s applicatie waarmee klanten snel en eenvoudig hun vervoer kunnen regelen. Dat kan nu ook via de nieuwe WinTOP-app. Deze draait op pc’s, tablets en mobiele telefoons. Op alles dus.

 

 

En dat was precies de uitdaging. Net als onze eis dat de app ‘drempelvrij’ moet zijn, wat inhoudt dat ook mensen met een beperking ermee kunnen werken. WinTOP wordt immers veel gebruikt voor zorgvervoer; door een doelgroep die bij uitstek behoefte heeft aan drempelvrije apps. En een app drempelvrij maken klinkt simpeler dan het is, want je moet er bijvoorbeeld voor zorgen dat teksten voorgelezen kunnen worden voor mensen met een beperkt zichtvermogen, maar dat geldt natuurlijk alleen voor de relevante informatie. En mensen die met een gewoon toetsenbord niet kunnen werken vanwege hun beperking, moeten wel met de app uit de voeten kunnen. Een uitdaging dus om een app te bouwen die aan de standaarden van drempelvrij voldoet, maar dat is gelukt.

 

Alles draait om mobiliteit

Er was al langer behoefte aan een app waarmee klanten ritten in WinTOP kunnen boeken met een tablet of mobiele telefoon. WinTOP draait immers om mobiliteit, dus moet je ook ritten mobiel kunnen boeken op schermen in alle soorten en maten, rekening houdend met alle devices.

 

300 suggesties

De ontwikkeling van de app duurde anderhalf jaar. Lang? Wellicht. De eerste feedback bestond uit 300 suggesties, die zijn samengevat en teruggebracht tot een uitgebreide top tien. De basis is er nu, en die is zodanig gebouwd dat er straks allerlei extra’s aan toegevoegd kunnen worden. Welke dat zijn? Als we dat al wisten, zouden we ze er al toegevoegd hebben natuurlijk. Het is nu eenmaal moeilijk om in de toekomst van de mobiele devices te kijken, maar we zijn wel voorbereid op die toekomst.

 

Over de auteur

Joël Garate is werkzaam bij Korton Group B.V. als Ontwikkelaar met als specialisatie mobiliteit.