Skip links

Korton Krachtig

Samen met stichting Oldael sterk in zorg

Waarom Korton?

“De medewerkers van Oldael willen altijd kunnen bellen en serieus genomen worden, en dat is precies wat wij bieden.

We zijn de juiste fit.”

Stichting Oldael, met 175 medewerkers, is een woonzorgcentrum dat een betrouwbare ICT-partner nodig had voor proactieve en 24/7 ondersteuning.

Ze had een ICT-partner, maar deze voldeed niet aan haar groeiende behoeften. Korton maakte een voorstel dat voldeed aan alle eisen.

We bieden betrouwbaarheid en veiligheid op de momenten dat dit er echt toe doet.Het gaat ons om de IT-beleving bij onze klanten en hun medewerkers.

Besparingen en non-profit status

Korton heeft voor Stichting Oldael een non-profit status bij Microsoft bemachtigd, wat zorgde voor een aanzienlijke kostenbesparing tot wel 50% ten opzichte van de normale prijzen. Dave Tol, Sales & Marketingmanager Korton: “Het feit dat we graag binnen deze mogelijkheden meedenken, helpt onze opdrachtgevers optimaal te profiteren binnen de steeds groter wordende wereld van Microsoft.”

Binnen dit project richt Korton zich ook op het hardware beleid en -gebruik, wat een grote impact heeft. Het doel is om ervoor te zorgen dat iedere zorgverlener, zelfs in het weekend, effectief kan werken. Gebruikers staan in dit beleid centraal.

Korton bood klassikale en online trainingen aan, zodat medewerkers de functies van de nieuwe werkomgeving konden verkennen. Dave: “Stichting Oldael maakte voldoende tijd vrij voor deze trainingen. Dat heeft enorm in het voordeel gewerkt, ondanks dat we weten wat voor uitdaging dit was. Handen zijn er in de zorg namelijk altijd te kort.”

24/7 bedrijfsvoering

Stichting Oldael zocht een partner waar zij 24/7 op kan bouwen en vertrouwen. Ook dat heeft zij in Korton gevonden. Korton heeft referenties in de zorgsector en is goed bekend met de primaire processen, techniek, en wet- en regelgeving.

Haar 24/7 helpdesk en service desk zorgen ervoor dat het team altijd klaarstaat om te ondersteunen. Met een SLA voor 24/7 support kijkt Korton naar de impact in de zorg. Dave: “De medewerkers van Oldael willen altijd kunnen bellen en serieus genomen worden, en dat is precies wat wij bieden. We zijn de juiste fit.”

Wet- en regelgeving

Het naleven van wet- en regelgeving is cruciaal. Zorgmedewerkers verwachten meer en willen dat ICT nog beter aansluit op hun werkprocessen. Medewerkers aan het bed gebruiken tablets of telefoons voor patiëntendossiers en medicatiebeheer. Korton zorgt ervoor dat ze eenvoudig inloggen en toegang hebben tot alle applicaties, met bijvoorbeeld Face ID. “Onze professionele aanpak helpt Stichting Oldael om haar zorghuis op orde te brengen en klaar te maken voor de toekomst,” aldus Dave.

Moderne, veilige apparaten zijn essentieel. Voorheen was er een ratjetoe aan uiteenlopende schijven en mappen, waardoor niet aan NEN? ISO-normen werd voldaan. De outsourcing dienstverlening van Korton omvat werkplekken, cloud infrastructuur en connectiviteit, zodat alles altijd beschikbaar is en Korton mee kan in de 24/7 zorgprocessen van deze stichting.

Samenwerking
en toekomst

Stichting Oldael heeft tijd vrijgemaakt en haar rol goed gepakt. Dave: “Zij zijn goed in zorg, wij in IT. We dagen elkaar uit en maken samen beslissingen, zoals de implementatie van MFA (multi factor authenticatie). Momenteel vervangen we hardware en hebben we samen besloten om iedereen van nieuwe apparaten te voorzien. We zijn trots op de serieuze rol die we mogen spelen.”

In de toekomst komen er meer wet- en regelgeving, AI-toepassingen en technologische kansen. Budgetten worden strakker, de complexiteit van zorg neemt toe en technologie speelt een versnellende en versterkende rol. Dave sluit af: "Onze missie is werken in de zorg leuk houden, waarbij ICT bijdraagt aan de optimale beleving en werkprocessen binnen de zorg."

Deze samenwerking met Stichting Oldael sluit naadloos aan bij onze missie, door technologie effectief in te zetten om zorgprofessionals te ondersteunen en te ontzorgen.