korton ict oplossingen
Taxibestelpunt: gemakkelijk en overzichtelijk een taxi boeken met je vervoerspas

Taxibestelpunt: gemakkelijk en overzichtelijk een taxi boeken met je vervoerspas

wo 10 januari 2018 16:26

Nieuwe controles voor de ATW

do 21 december 2017 14:48

Misvattingen over de public cloud en Office 365

do 30 november 2017 15:13

Ons Tweede Thuis kiest voor Outsourcing 2.0 met Korton

do 26 oktober 2017 09:59

Korton presenteert nieuwe gezicht op Taxi Expo

do 12 oktober 2017 09:31

Ethical hacker: een kijkje in de keuken

do 5 oktober 2017 12:12

“Kleine oorzaken, grote gevolgen” De cloud is meer dan een advies. Het is de oplossing

ma 18 september 2017 09:37

Korton security rapportage 2016

ma 28 augustus 2017 11:53

Taxibestelpunt: gemakkelijk en overzichtelijk een taxi boeken met je vervoerspas

wo 10 januari 2018 16:26

TaxibestelpuntVeel mensen gaan voor een behandeling met de taxi naar het ziekenhuis of een andere zorginstelling. Als ze naar huis gaan, vragen ze een baliemedewerker of deze een taxi kan bellen. Uit onderzoek blijkt dat die dagelijks veel tijd kwijt is hiermee. Dat kan efficiënter met een Taxibestelpunt.

 

Taxibestelpunt

Korton hoorde van verschillende instellingen ditzelfde probleem: wij zijn veel tijd kwijt met het regelen van taxi’s. Of we daar iets op konden bedenken. Dat konden we, en we ontwikkelden het Taxibestelpunt en Taxi Informatiescherm. Die werken vrij eenvoudig: patiënten scannen een vervoerspas op het Taxibestelpunt, en het taxibedrijf dat afspraken heeft met de betreffende zorgverzekeraar krijgt automatisch een seintje, en stuurt een taxi naar de zorginstelling waar de patiënt op de taxi wacht. Het kan ook om vervoer vanuit de WMO gaan, dat maakt voor het Taxibestelpunt niet uit. Ritten zijn overigens ook gemakkelijk te annuleren: nog een keer de vervoerspas scannen.

 

Taxi Informatiescherm

Op het Taxi Informatiescherm kan de patiënt de verwachte aankomsttijd zien, en de wijzigingen daarin. Want weten hoe lang je nog moet wachten, bleek ook een heel fijne wetenschap voor de patiënten. Ook dit ontlast de baliemedewerkers enorm, want die krijgen ook niet meer de vraag waar de taxi blijft. Tijdens de pilot hoorden we: “Hè, eindelijk is de balie weer van ons….” Het Taxi Informatiescherm laat meerdere taxiritten tegelijk zien, want vaak zitten er immers meer mensen te wachten op vervoer naar huis.

 

Sommige zorginstellingen hebben alleen het Taxi Informatiescherm, zonder Taxibestelpunt; op de dialyseafdeling van het Erasmus MC bijvoorbeeld staat een Taxi Informatiescherm. Patiënten aan de dialyse – die daar regelmatig moeten zijn – zien daarop precies hoe laat hun taxi komt. Als je meerdere malen per week naar het ziekenhuis moet voor een behandeling, is het immers prettig als het vervoer en verblijf daar zo efficiënt mogelijk verlopen.

 

Platform van Korton

Het Taxi Informatiescherm en Taxibestelpunt draaien op een platform van Korton: WinTOP. Het platform koppelt de informatie van de vervoerspas van de patiënten aan de juiste partijen, controleert de gegevens en checkt of deze patiënt inderdaad recht heeft op vervoer. Via het platform wordt de rit aangemeld bij de dichtstbijzijnde vervoerder, die een taxi richting patiënt stuurt. De informatie op de Taxi Informatieschermen wordt ook door het platform geleverd. Groot voordeel voor alle partijen: de administratieve afhandeling van de ritjes wordt ook door WinTOP uitgevoerd.

 

Over de auteur

Joep Kurban is werkzaam bij Korton Group B.V. als Accountmanager met als specialisatie vervoersoplossingen voor zorgverzekeraars, ziekenhuizen en gemeenten.

 

Wil je meer weten over het Taxi Informatiescherm en/of het Taxibestelpunt? Neem dan contact op met ons voor een vrijblijvend advies.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.